Springy röd
Springy bas röd är det starkaste fjäderfästet som är anpassat för galvade stolprör upp till 2,7M med ett 600mm märke monterat på röret.
Springyfästet gör att stolpröret viker sig vid påkörningar, reser sig igen och ser till att röret inte vrider under påkörningen.
Fjäderfästet är tillverkat i galvat stål vilket gör sig bra i trafikmiljö där det ofta kan komma sand och salt vid markytan.
Det är anpassat för galvade rör i diameter 60,3mm – standardrör – så inga speciallösningar krävs!
Springy bas röd finns i två utföranden, en för fundamentmontage (här används en adapter) och en för ytmontage (utan adapter).
Det patenterade Springyröret har krock-testats i 70km/h utan skador och klarat över 700 vikningstest utan anmärkningar.
Springyrören är trots sin rejäla konstruktion och höga kvalitet mycket prisvärda och betalar sig efter någon enstaka påkörning!
Som tillbehör till det röda Springy fästet finns även en fasthållningssats som gör det omöjligt att vika stolpröret med handkraft för att förhindra lek och skador.
klicka på bilderna för mer information och titta in i vår broschyr.
Över fjädern trär man det galvade stolpröret och låser fast det i låshysan i botten på fjädern med två insex-skruvar
Här har man monterat ett 600mm stopp-märke på ett 2,7M stolprör. Bilden är tagen i Australien (därav den gula färgen på röret)
Här har man installerat en stor skylt på två vikbara fästen. Platsen har varit mycket besvärlig tidigare med böjda skyltar pga kraftiga vinddrag.
Här har man tidigare haft problem med bilister som lyckats köra på stolpen titt som tätt, inga hårda smällar men det tar ändå onödig tid att åka dit och byta rör en eller två gånger i veckan. Nu slipper man det!
Här har man tidigare haft problem med att större fordon kört på skyltarna flera gånger i månaden. Nu viker sig röret och räddar både skyltar och skyltrör.
Fasthållningsvinklarna passar till det röda Springyfästet och förhindrar att skyltröret viker sig vid kraftiga vindar samt förhindrar böjning med handkraft. Dock bibehåller fästet sin funktion att böja sig vid eventuell på- eller överkörning. Efter en påkörning behöver man bara slå tillbaka vinklarna mot fästet.